목차
Title page
Contents
Key points 4
Trade volume growth 5
Drivers of trade volume 6
Trade developments in value terms 13
Merchandise trade 13
Services trade 13
Other indicators 19
Table 1. Merchandise trade volume and GDP growth, 2019-2024 12
Charts
Chart 1. World merchandise trade volume and GDP growth, 2015-2024 5
Chart 2. Volume of world merchandise trade, 2015Q1-2024Q4 7
Chart 3. Global average primary commodity prices, January 2019-February 2023 8
Chart 4. Consumer price inflation in developed economies, January 2019-February 2023 8
Chart 5. Merchandise exports and imports by region, 2019Q1-2023Q4 9
Chart 6. Estimated world trade in wheat, January 2020-October 2022 10
Chart 7. Global Manufacturing Purchasing Managers' Indices (PMIs), January 2018-February 2023 11
Chart 8. Year-on-year growth in world merchandise trade by product, 2021-2022 14
Chart 9. Year-on-year growth in world commercial services trade, 2021-2022 15
Chart 10. Exchange rates against the US dollar, January 2019-February 2023 16
Chart 11. Growth of other commercial services exports by main subsector, 2021-2022 16
Chart 12. Global exports of digitally delivered services 17
Chart 13. Growth of digitally delivered services exports by region and selected group 18
Chart 14. RWI/ISL global container throughput index, January 2019-January 2023 19
Chart 15. Press accounts related to economic activity, 1 September 2019-21 March 2023 20
Chart 16. Estimated daily commercial flights worldwide, 1 January 2019-01 March 2023 20
Boxes
Box 1. Global exports of digitally delivered services reached USD 3.82 trillion in 2022 17
Appendix Table 1. Leading exporters and importers in world merchandise trade, 2022 21
Appendix Table 2. Leading exporters and importers in world merchandise trade excluding intra-EU trade, 2022 22
Appendix Table 3. Leading exporters and importers of commercial services, 2022 23
Appendix Table 4. Leading exporters and importers of commercial services excluding intra-EU trade, 2022 24
Appendix Table 5. Leading exporters of digitally delivered services, 2022 25
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33