목차
INTRODUCTION 9
STOCKTAKE : A HYPER - CRISIS WORLD BLOWING UP ALL THE KNOWNS, MAGNIFYING THE UNKNOWNS 11
The great disillusion : it is a brutal world getting worse by the day 11
Europeans become spectators of energy commodity trends affecting them 14
Brussels and Member States become central but are increasingly fragilized 17
THE STRATEGIC REPOSITIONING OF THE GREEN DEAL 21
Past and ongoing crises have already pushed the Green Deal towards a strategic repositioning 21
The fundamentals of the Green Deal need to be reinforced 23
End the feud between European policies and adopt the value chain approach 23
Strengthen all delivery mechanisms and tools 26
The missing pieces of the Green Deal should be priorities of the next phase 29
Improving the business case of investing in Europe and boosting EU funding 29
Planning for adaptation on the ground with a strategic European mindset 30
Providing a clear strategy and action plan on skills 31
Promoting demand moderation for energy and critical raw materials 31
Doubling down on boosting flexibility options 32
The EU needs a genuine external strategy for the Green Deal 33
A more proactive and effective engagement with the world 33
Transforming the neighborhood policy into a Green Deal and area 37
CONCLUSION 39
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33