목차
Title page
Contents
Preface 6
I. The Foundations of National Strategy: Interests and Goals 7
NEW ERA 7
OUR INTERESTS AND OBJECTIVES IN THE 1990s 9
II. Trends in The World Today: New Opportunities and Concerns 11
FUNDAMENTAL TRANSFORMATIONS 11
The Soviet Future 11
The Growing Roles of Germany and Japan 12
The New Europe 12
REGIONAL TRENDS 13
The Western Hemisphere 14
East Asia and the Pacific 15
The Middle East and South Asia 16
Africa 16
III. Relating Means to Ends: A Political Agenda for the 1990s 18
ALLIANCES, COALITIONS AND A NEW UNITED NATIONS 18
THE CONTEST OF IDEAS AND THE NURTURING OF DEMOCRACY 19
ARMS CONTROL 19
STEMMING PROLIFERATION 20
INTELLIGENCE PROGRAMS 21
ECONOMIC AND SECURITY ASSISTANCE 21
ILLICIT DRUGS 22
IMMIGRANTS AND REFUGEES 23
IV. Relating Means to Ends: An Economic Agenda for the 1990s 24
ECONOMIC CHALLENGES 24
MAINTAINING ECONOMIC GROWTH 24
GLOBAL IMBALANCES 25
DEBT 25
TRADE 25
TECHNOLOGY 26
ENERGY 26
THE ENVIRONMENT 27
SPACE 27
V. Relating Means to Ends: A Defense Agenda for the 1990s 29
NUCLEAR DETERRENCE 29
Strategic Nuclear Forces 29
Non-Strategic Nuclear Forces 30
Missile Defenses 31
FORWARD PRESENCE 31
Across the Atlantic: Europe and the Middle East 31
Across the Pacific 32
The Rest of the World 32
CRISIS RESPONSE 32
Mobility 32
Readiness and Our Guard and Reserve Forces 33
RECONSTITUTION 33
Manpower 34
Defense Technology 34
The Industrial Base 34
A SMALLER AND RESTRUCTURED FORCE 35
Minimum Essential Military Forces 一 The Base Force 35
VI. Toward the 21st Century 36
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33