목차
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Contents
Introduction 3
For the first time, baby boomers make up less than a quarter of the Canadian population 4
Fast growth of the millennial generation 5
Millennials will soon outnumber baby boomers 6
One in three persons aged 15 to 64 are millennials 7
More millennials than baby boomers in Alberta, Yukon, the Northwest Territories and Nunavut 9
For the first time, millennials outnumber baby boomers in the large urban centres of Toronto, Montreal, Vancouver and Ottawa-Gatineau 10
Downtowns of large urban centres are now hotspots for millennials 11
Looking ahead: A closer look at the characteristics of generations 15
Acknowledgements 15
Table 1. Eastern Canada has a higher proportion of older generations 10
Figure 1. Baby boomers make up just under a quarter of the Canadian population 5
Charts
Chart 1. Millennials are expected to outnumber baby boomers by 2029 7
Chart 2. One in three working-age persons (15 to 64 years) are millennials 8
Chart 3. Millennials account for the largest share of the population in the downtowns of Canada's large urban centres 12
Chart 4. Half of downtown Calgary's population is millennials 14
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33