목차
1 Introduction 7
2 Vision 10
3 Goals, measures and division of responsibilities 12
3.1 Everyone’s ability to learn and develop their competence is improved through
digitalisation 12
3.1.1 Digitalisation improves everyone’s ability to learn and develop their competence 12
3.1.2 Digital competence is developing as a continuum throughout the learning path 13
3.1.3 The digital competence of personnel is developed systematically 13
3.2 Digital solutions constitute a high-quality, interoperable digital operating environment supporting cooperation between actors 14
3.2.1 Internet connections and devices enable a digital operating environment that supports pedagogical work 15
3.2.2 Digital services and the supporting infrastructure are developed as a whole 15
3.2.3 The digital services and contents of teaching and learning are secure and of high quality 16
3.2.4 The development of digital solutions for teaching and learning is realised in broad-based cooperation 17
3.3 Digitalisation supports knowledge-based development 18
3.3.1 The national data registries are up-to-date and of high quality 18
3.3.2 Data production, reporting and analytics solutions enable knowledge-based management and development 19
3.3.3 Management, foresight, guidance and development are based on knowledge 20
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33