목차
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Contents
Acknowledgements 2
Executive Summary 3
1.0. Introduction 7
2.0. Monitoring Methods 10
2.1. What to Monitor 10
2.2. How to Monitor the CO₂ Impacts of Public Procurement 12
3.0. Challenges in Monitoring GPP Impacts 16
4.0. Case Studies 19
4.1. South Korea 19
4.2. Japan 22
4.3. Slovenia 23
4.4. Denmark 27
4.5. Malaysia 28
4.6. The Netherlands: Using the CO₂PL in assessing CO₂ emissions in both suppliers and procuring authorities 30
5.0. Conclusion and Recommendations 33
References 35
Table 1. Key indicators and data sources for monitoring GPP 10
Table 2. Methods, tools, and data sources for monitoring and measuring GHG emissions originating from GPP 13
Table 3. Example of the calculation of the reduction in environmental costs for personal computers, 2009-2013 21
Table 4. Example of the calculation of impact reduction obtained with green purchases for copying equipment in 2016 23
Table 5. Example of the calculation of impact reduction obtained with green purchases for indoor lighting sources in 2017 30
Figure 1. The Ladder System 15
Boxes
Box 1. The CO₂ Performance Ladder: A comprehensive tool for GPP and carbon emissions management 14
Box 2. Environmental impact calculation of GPP in South Korea 20
Box 3. Environmental impact calculation of GPP in Japan 22
Box 4. Environmental impact calculation of GPP in Slovenia using the example of the design and/or construction of buildings 25
Box 5. Sustainability impact calculation of GPP in Malaysia 29
제목 페이지
내용물
약어 및 두문자어 5
요약 7
소개: 제조업과 미국의 미래 8
고급 제조를 위한 비전, 목표, 목표 및 권장 사항 9
목표, 목표 및 권장 사항 10
목표 1. 첨단 제조 기술 개발 및 구현 12
목표 1.1. 탈탄소화를 지원하기 위한 깨끗하고 지속 가능한 제조 활성화 12
목표 1.2. 마이크로일렉트로닉스 및 반도체용 제조 가속화 13
목표 1.3. 바이오경제를 지원하는 첨단 제조 구현 14
목표 1.4. 혁신소재 및 공정기술 개발 15
목표 1.5. 스마트 제조의 미래를 이끌다 16
목표 2. 첨단 제조 인력 육성 17
목표 2.1. 첨단 제조 인재 풀 확대 및 다양화 18
목표 2.2. 고급 제조 교육 및 훈련 개발, 확장 및 촉진 19
목표 2.3. 고용주와 교육 기관 간의 연결 강화 20
목표 3. 제조 공급망에 탄력성 구축 20
목표 3.1. 공급망 상호 연결 강화 21
목표 3.2. 제조 공급망 취약성을 줄이기 위한 노력 확대 21
목표 3.3. 첨단 제조 생태계 강화 및 활성화 22
추가 기관 간 기여자 24
부록 A. 에이전시 참여 및 지표 25
부록 B. 2018 전략 계획의 목표 달성 과정 27
부록 C. 자세한 권장 사항 33